Systém boje
Systémy boje jsou velice důmyslně navrženy. Díky simulátoru si můžeš vyzkoušet jak tvojí vojáci dopadnou v boji. Avšak na samotný boj má vliv spousta dalších faktorů a tedy zkutečným válečníkem se staneš až postupem času a získáváním zkušeností.
Morálka
Morálka ve hře znamená hodně. Jednotky silného útočníka útočícího na slabší protihráče se zdráhají vykonat rozkas nečestným způsobem a vyvraždit zbídačelou defenzivní armádu nebo tuto armádu podcení a ztrácí tak až 30% své útočné síly.
Špeh
Špehové jsou vhodní pro získávání informací o protivníkově vesnici. K tomu abys mohl vyšpehovat protivníka, zaútočíš s libovolným počtem špehů. Během boje se budou špehové snažit získat informace o protivníkově vesnici. V bojích se budou protivníkovi špehové snažit dostat útočníkovy špehy do zajetí. Přitom platí: Čím větší je rozdíl mezi špehy obránce a útočníka, tím více špehů bude zajato.
Pokud má útočník jednou tolik špehů jsou šance na přežití okolo 50%. Ale přežije velice málo špehů. Pokud má útočník jednou tolik špehů, mají skoro 100% šanci na přežití a přežije tak dvě třetiny špehů útočníka. Obránce špehy nemůže ztratit.
Jakmile se vrátí alespoň jeden špeh zpět, podá hlášení o protivníkových stavech vesnice a její vojenské síle. Tyto informace přijdou i při útocích na nepřátelské vesnice, pokud vlastní bojovná síla je o polovičku slabší, než je ta protivníkova.
Pokud přežije minimálně 50% špehů, přijde oznámení i o množství surovin protivníka. Pokud přežije 70% špehů, přijde informace o protivníkových budovách a jejich stupni výstavby. Přežije -li dokonce 90% špehů, dozvíte se jaké jednotky protivníkova vesnice má mimo nebo na cestě.